ma 09 dec 2024
Programma van de Voice Dialogue Academie o.l.v. Karin Brugman en Judith Budde. Werkelijk luisteren is geen verzameling technieken zoals: parafraseren, stiltes laten vallen of reflecteren. Luisteren is op zo’n manier aanwezig en verbonden zijn met je cliënt dat hij daardoor verandert. Empathie, onvoorwaardelijke acceptatie en echtheid zijn de onmisbare elementen in een dergelijke relatie. Deze training is opgebouwd rondom deze belangrijke begrippen. Je krijgt niet alleen kennis over de humanistische psychologie van Carl Rogers, je leert ook wat dat betekent in de praktijk. Aangevuld met toepassingen uit de Focusing methode van Gendlin leer je hoe je je cliënt kunt uitnodigen om stil te staan bij de lichamelijke beleving van een probleem. Je leert dusdanig aanwezig te zijn dat jouw interventies de innerlijke stroom in de cliënt niet in de weg staan, maar dat hij juist vaardig wordt om werkelijk te luisteren en te horen wat er zich in hem afspeelt. Duur: 1 blok van 2 dagen. Meer info...